Lovak rajzolása(lépésről-lépésre)
Gem 2014.12.02. 17:20
A következő három képben igyekszem a legrészletesebben taglalni azt, hogyan állok én neki a lovak rajzolásához. Számomra a fontos egy rajz készítésénél a pozicionálás, mely segít megtartani az arányokat. A segédvonalaknak köszönhetően jobban átlehet látni a rajz részleteit, és a hibás részeket még rögzítésük előtt ki lehet javítani.
Mint a legtöbb esetben itt is a körökkel kezdek. Két alap kört, tojásformát veszek fel, melyek a mellső és hátsó combizmok és azok területét jelképezi. Ügyeljünk rá, hogy a hátsó kör teltebb, ducibb, míg a mellső inkább hosszúkásabb. A mellső kör csúcsa a ló mar pontja, és ennek a körnek a teteje mindig magasabban van kicsit a másik körnél. Arra ügyeljünk, hogy a kör alja nem minden esetben foglalja magában a szügy területét, mely a nyak és a váll alatt van.
A körök tetejét egy vízszintes vonallal kötöm össze, általában ennek megrajzolása lenne a lovak rajzolásának az első lépése, de én a körökkel kezdem. A vonal segíthet meghatározni, és elhelyezni a lovat.
A következő lépésben felvettem a többi segédvonalat és köröket. A sorrend, hogy a körök közti vonallal, vagy a körökkel kezd-e valaki, az megszokás kérdése. A kinyújtott láb esetében én a körökkel kezdem, mert az egyenes láb esetében nem sok befolyásoló tényező van amire figyelni kell. A felhúzott, vagy behajított lábak esetében, először húzok egy hosszú vonalat - jóval hosszabbat, mint amekkora a végleges láb lesz -, és ezen a vonalon helyezem el a térdkalácsot jelképező kört. Ezen a ponton sok pozitúrát kiszoktam próbálni, hogy melyik lenne a legideálisabb beállás.
A fejet is hasonlóképpen két körrel kezdem. A felső a nagyobb, mely az egész homlok és arcélt magába foglalja. Az alsó kör a pofa alsó része, az orr és a száj.
Az utolsó lépésben a körvonalát rajzolom meg a segédvonalak alapján. Itt még sokat szoktam menet közben is javítani, és ha tudom, hogy mit szeretnél végeredménynek a később feleslegesnek tűnő részeket elhagyom, és nem rajzolom meg. Az alkar és az alcomb vastagsága megegyezik, a térd és a könyök pontjánál kezd el feltűnően vastagodni a felcomb, amit az első lépésben a vastag, duci körrel ábrázoltam.
A lábtő és a csánk, egy kis dudort formál, ezt a segédkör alapján szoktam megrajzolni. Ha pozicionálnom kellene, olyan a rajzolása, mint emberi test lábközép csontjai a sípcsont alján. A következő kitüremkedő rész a boka és a csüd. Megrajzolása nálam hasonlóképpen történik, mint a lábtő és a csánk. Ebből indul ki a pata. Ehhez sok tanácsot nem tudok adni, a legnagyobb gyengém. Mikor hogy sikerül. Érdemes a boka vonalát követni a patával.
|